گفتگوهای تلگرامی(کوتاه)

گپ و گفت هایی که گاه از تلگرام سر بر می آورد ...

گفتگوهای تلگرامی(کوتاه)

گپ و گفت هایی که گاه از تلگرام سر بر می آورد ...

این گفتگو ها محدود به تلگرام و یا مسائل سیاسی نیست ولی خوب به طور جدی از آن جا و حول مسائل سیاسی آغاز گشت.

  • ۰
  • ۰

سلام

جناب زیبا کلام باز افاضه فرموده اند و در روزنامه ی اعتماد مطلبی با عنوان "اصولگرایان به که باختند: تلگرام یا اصلاح طلبان؟" منتشر ساخته اند.

اولا اصولگرایان در کل پیروز میدان بودند. البته در جاهایی هم اصلاح طلبان رای بیشتری آوردند و پیروز میدان بودند مانند عرصه ی حساسی چون تهران. عرصه ای که به نظر بنده با مقایسه با دیگر کلان شهرها، قرار دادن 30 نماینده برای آن ناعادلانه است.

به هر حال، ایشان در آن مطلب گفته اند:
در جوامع غربی "ارتباط جمعی از جمله ... به صورت عمومی اطلاع‌رسانی می‌کنند و در نتیجه در انحصار یک گروه و حزب و جریان‌های سیاسی خاصی که وابسته به قدرت هستند، قرار ندارند"؟!
باید گفت که مطمئنید جناب زیبا کلام؟!


گوگل و فیس بوک و توئیتر و دیگران در انحصار یک گروه خاص نیستند؟!

پس چگونه مدام برخی صفحات در مورد سازمان ها و مقامات ایرانی و فلسطینی و حزب الله و ... در این شبکه های اجتماعی سانسور می شوند؟!

لابد نقص فنی دارند، نه؟!
انگار جنبش هایی که بعد از بهار عربی در کشورهای اروپایی همچون اسپانیا و ... و جنبش اشغال وال استریت در آمریکا را فراموش کردید!
در آن جنبش ها آیا یکی از عوامل مهم مقابله ی دولت ها اعمال نفوذ و سانسور در شبکه های اجتماعی نبود؟!
با یک جستجوی ساده متوجه می شوید که سانسور کشورهای غربی در آن جریانات چگونه بود!

باز در آن متن گفته اید:

"...جوانان و دانشجویان... یعنی اقشار اجتماعی که نوعا طرفدار طیف اصلاح‌طلب هستند"؟!
می بخشید، می خواهم بدانم دلایل شما برای این حرف چیست؟!

نظرات (۱)

  • آرش محرابی
  • گوگل و توئیتر در انحصار یک گروه سیاسی خاص نیست و اعضای آن تا وقتی که قوانین را رعایت بکنند میتوانند در آنجا فعالیت کنند .
    اما چرا مثلا صفحه " مبارزه علیه اسرائیل " بسته می شود ؟ چون دارد آرزوی مرگ برای کشوری میکند که سازمان ملل آن را به رسمیت می شناسد . آیا میتوانید صفحه مشابهی که آرزوی مرگ برای ایران میکند را تصور کنید و خواستار ابقای آن باشید ؟

    این حرف شما در مورد بهار عربی و یا وال استریت نیز عجیب است چون دقیقا واقعیت برعکس اظهار نظر شماست . اگر فیس بوک و توئیتر و ... نبود، بهار عربی و وال استریت هم نبود !

    در مورد اصلاح طلبان نیز احتمال راست میگویند . این موضوع خیلی روشن است که افراد تحصیل کرده بیشتر گرایش به اصلاح طلبی دارند تا اصول گرایی چون مدرن تر هستند . برای همین در مدرن ترین شهر ایران ، اصلاح طلبان 30  -  0 اصول گرایان را شکست میدهند .
    پاسخ:
    سلام
    بله، اما چه قوانینی؟!
    به نظرم طبیعی است که این قوانین، قوانین آمریکاست و قوانین آمریکا هم در خدمت منافع ملی خود و شرکای استراتژیکش است.
    نمونه ی این قوانین سانسور عبارت "occupy wall street" در توئیتر و گوگل در زمان جنبش اشغال وال استریت،
    بستن صفحات شبکه های صداوسیما هر از چند گاهی در یوتیوب و ...
    بستن صفحات حماس و حزب الله در فیس بوک و یوتیوب و ...،
    جبهه گیری عجیب سایت به ظاهر عمومی wikipedia در برابر اسرائیل(شما همین الآن قادر به تغییر بسیاری از اطلاعاتی که به نفع اسرائیل در این سایت قرار گرفته نمی باشید، در حالی که این گونه تبلیغ می شود که این سایت یک دایره المعارف با قابلیت ویرایش همگانی است)
     و غیره است.
    بنده صفحه ی "مبارزه علیه اسرائیل" را ندیده ام اما فکر می کنم موضع ما در قبال فلسطین مشخص باشد. تعیین تکلیف کشور جدید اسرائیل در فلسطین، توسط همه ی ساکنان اصلی فلسطین.
    به نظرم سازمان ملل از ابتدای تشکیلش تا به اکنون آن چنان رفتار کرده است که دیگر احکام آن برای خیلی از مردم جهان اهمیتی ندارد، هر چند از نظر حقوقی ممکن است برای دولت ها الزام ایجاد کند. نمونه اش به رسمیت نشناختن تجاوز عراق به ایران تا سال ها توسط سازمان ملل بود، سوال من این است آیا دولت و ملت ایران نیز بایست طبق احکام سازمان ملل در برابر صدام واکنش نشان نمی دادند و او را تجاوزگر نمی دانستند؟!
    آقای زیبا کلام گفتند "در کشورهای توسعه نیافته شبکه های اجتماعی ابزار نیرومندی برای ایجاد ارتباط میان شهروندان و گذاشتن قول و قرار و جمع شدن است و در کشورهای توسعه یافته این ابزار چنین کاربرد و اهمیتی ندارد" و بنده نیز گفتم انگار جنبش های "بعد" از بهار عربی در اروپا و آمریکا را فراموش کرده اید، در همه ی آن ها شبکه های اجتماعی یک عامل موثر بودند، منتها در کشورهای توسعه نیافته این ابزار زیاد کنترل نشدند، اما در کشورهای توسعه یافته البته به سختی کنترل شدند.
    "افراد تحصیل کرده بیشتر گرایش به اصلاح طلبی دارند تا اصول گرایی چون مدرن تر هستند"؟!
    می بخشید، این جمله جمله ی دقیقی نیست، نه برای جناب زیبا کلام و نه برای شما.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی